Tuesday, September 23, 2014

.ber baby wearing.

dah namanya perempuan, bilanya nak berhenti membeli ye tak? sekarang tengah gila dengan ssc. aku ada satu dulu cc (crocth carrier) brand Mothercare konon. and im selalu cakap yang tu lagi senang pakai, and Aaris okay je? its not okay baba. aku kenal babywearing ni dah lama, tapi lama-lama jadi pening. so now ada geng so gain knowledge balik. aku bab-bab anak memang ghajin nak study. pasal hal donia i is malas nak ambil tahu. haha. eh ambil la tahu sikit-sikit ;)

then before Zayed lahir aku dah beli satu carrier ni. aku ni jenis everything must be done before delivery. aku kan details. semua benda of course aku yang handle. aku cuma bagitahu im je aku nak beli benda-benda ni. tapi nanti bila dah ada dia still tanya eh bila beli? -.-"


okay ni contoh carrier yang aku beli. beli dekat IG: babiesmall. lupa harga. aku beli sebab boleh pakai dari newborn. Zayed tidur je sepanjang dia dalam ni. turun naik kereta pun tak sedar.aku tutup dengan towel sebab macam hujan renyai-renyai. tapi yang lecehnya benda ni dia jenis ikat-ikat. macam mei tai. so bila nak pakai, kena ada orang tolong. sebab tu im tak suka.


ni contoh im pakai, nampak ke idok? pun dia tidur masa ni. tapi aku tak sure, ini adalah salah satu babywearing ke tak, or termasuk dalam ssc ke tak. belasah je beli. 

dua benda ni wajib ada dalam bonet kereta. senang nak kena pergi mana-mana. quinny banyak simpan. yang sweet cherry letak dalam bonet ayahtok, just in case :D


kesian baby belah kiri tu kan? ini adalah contoh cc. bila fikir-fikir balik mesti sakit dulu Aaris kena duduk macam ni T_T

dan mesti selesa bila duduk macam picture kanan tu kan? dan ini adalah salah satu contoh babywearing jenis Ergo. aku tak minat Ergo. sebab banyak fake.


kalau rajin, hangkut dedua stroller. so far tak guna lagi seat quinny untuk Zayed. masih guna car seat untuk dia. dan dia tidur je bila kena sorong. heaven. so kena layan tantrum Aaris je. grr.


rindunya perut bulat, tetiba.

okay, ini antara yang aku termimpi-mimpi. sebab utama nak beli baru konon nak beli yang buckle up. so tak payah ikat-ikat dah kan. tapi tak berapa nak urgent. tapi macam nak. eh lempang nak? pfft.


cantiknyaaaaaa.


ini pun comel.


ini aku suka sangat. a bit pricey. 


kalau nak safety from dirty, inilah warnanya. hitam. dan paling murah. doploh hengget je murah pun dari yang atas :p

nak kena jampi serapah baba dia sikit ni. nak beli juga, tapi aku sayang duit. acaner? haha. tapi nak beli juga nanti. mari menabung :D

0 comments:

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio