Monday, September 8, 2014

.20 facts about me.

semua orang sibuk buat benda ni kan? dekat blog and now medium dah bertambah. dekat IG pun ada orang share. so aku pun nak sibuk buat benda ni. kira macam buat orang boleh tahu kau ni orang macam mana lepas share benda ni. hee.

satu. hampir 5 tahun kahwin, dah ada dua orang anak (percayalah). dua-dua lelaki :') teringin sangat nak baby girl. tapi lepas ni berserah je. kalau ada rezeki, ada la. huhu.

dua: suka warna purple and pink.

tiga: tak ramai kawan. boring kot kawan dengan aku. so kawan paling close dengan aku adalah suami. sebab kami buat almost everything together. kawan kedua rapat adalah keluarga. kami selalu share something/anything together. sharing the happiness for sure.

empat: suka bercakap, tapi tengok orang nak bercakap dengan siapa :p sebab kalau orang ramah dengan aku, so lagi senang aku beramah mesra. sebab aku ni jenis taklah berapa peramah.

lima: seorang yang cerewet, pengemas dan pembersih (konon). suka sangat mengemas rumah dan pastikan semua benda dalam keadaan kemas dan tersusun. kadang-kadang amalkan sistem sorok pastu bila nak benda tu tak jumpa. haha.

enam: suka memasak dan suka makan.

tujuh: tak reti duduk diam. asik nak berjalan je kerjanya.

lapan: bila dah suka jalan, mesti suka shopping. sangat suka beli baju anak. berlambak-lambak dah. boleh bukak bundle kanak-kanak one day :p

sembilan: suka sayuran hijau. kailan/baby kailan ikan masin paling fave. tapi cendawan pun one of my fave :D

sepuluh: suka kumpul duit, dan mudah habiskan duit. so kalau nak apa-apa mesti gigih simpan duit. lepas tu bila dah ada duit selalu rasa sayang pula duit tu. tapi untuk anak takpe :)

sebelas: sangat cintakan keluarga. sanggup berkorban apa saja. gitu *cewah*

duabelas: tak reti nak make up T_T *fefeeling natural beauty. haktuih.

tigabelas: aku suka ambil gambar & bergambar. suka suka suka.

empatbelas: mudah sangat-sangat terasa hati. mudah marah dan mudah sejuk jika kena pada caranya.

limabelas: bila dah mudah terasa, mudahlah menangis. melepaskan rasa marah, kecewa, sedih dan gembira melalui tangisan. paling terkesan dihati bila dapat tau hamil dua-dua kali aku menangis gembira. how i missed it so much. sayang anak-anak mama :*

enambelas: paling malas potong kuku. tak suka sangat. dah la kena potong kuku anak sekali. sekarang anak dah dua, kadang-kadang potong kuku dorang, kuku mama asik tak sempat. muahaha.

tujuhbelas: seorang yang jenis makan banyak. tapi tak gemuk-gemuk. teringin nak gemuk (sedikit) sebenarnya. so boleh gemuk masa pregnant je.

lapanbelas: ada sedikit confuse kiri dengan kanan while driving. dekat roundabout pun tak tau mana pukul 3, 9 and 12. nak direct orang tanya jalan pun tak tahu (kecuali kawasan rumah aku or kawasan rumah mak aku). bila keluar dengan im, memang taklaaa aku nak ingat parking mana so on. semua dia handle. aku dah terbiasa dependent dengan family and husband. sebab tu kalau nak keluar pergi window shopping kalau takde bella or im aku duduk rumah je. anje anje angat.

sembilanbelas: selalu kena sembelit. lagi-lagi bila pregnant dan lepas pantang. seksanyaaaa.

dua puluh: ALI IMRAN SARMIN cinta hati paling melekat dijiwa. rasa serasi walaupun dia selalu menyakitkan hati aku. haha. ada la juga time dia suweet bagai. kang cerita muntah hijau pula :p

0 comments:

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio