Monday, December 3, 2012

.umrah dan ziarah.

assalamualaikum. pagi ini, pagi-pagi dah bw. hihi. then aku baca belog Dr. Halina pasal dia buat umrah bawa Bella. comel sangat Bella ^_^

hajat mak nak bawa kami semua mengerjakan umrah. in syaa Allah, jika panjang umur sampai lah kami ke sana. kadang-kadang fikir, mampu ke aku nak ke sana dan menahan segala dugaan? yela, aku bukan baik sangat pun. takut terdetik di hati yang bukan, bukan. dan jika terlafaz apa yang terdetik di hati lagi la parah? tapi mak aku kata sebelum pergi kena buat solat taubat. tiba-tiba insaf. dan nanti mak bawa pergi kursus. pergilah sebanyak mana pun kita nak pergi. mak dan ayah, Alhamdulillah sudah 2x menunaikan umrah. haji pun dah selamat ditunaikan. dan setiap kali pergi pun sekejap je berubah, sangat berkembang dengan pesatnya.

melalui penceritaan Dr. Halina. Bella sangat behave, she even don't cried at all. Subhanallah, Allah permudahkan segala urusan mereka di sana. dan aku berdoa semoga Allah permudahkan segalanya juga semasa aku disana. kami jangka akan pergi awal tahun 2014. so masa tu Aaris will turned into 2 yo, in syaa Allah.

perasaan nak ke sana? rasa dah dekat sangat di hati. mak cerita itu ini, tentang keadaan di sana. tengok Adam Hawa lagi. oh rasa sayu sangat. tapi bersediakah aku? aku sangat perlu untuk belajar bertenang, bersabar dan berfikir secara tenang. sebab aku tergolong dalam orang yang tak sabar dan cepat marah. tengok muka pun tahu kan? haha. but i'll be nice to people IF people treat me nicely ;)

dah, itu sahaja nak share even banyak gila cerita nak cerita. but takde mood nak cerita lagi la. haha. till then, bye :)

1 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak, sheila pun ada baca yang Dr halina, muzaffar dan anaknya pergi ke mekah. insyallah, ada rezeki dan umur panjang kita pergi menunaikan umrah dan haji pula :)

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio