Tuesday, October 8, 2013

.misi raya haji selesai.

hari raya haji atau hari raya aidil adha bakal tiba. 

mil aku dah tanya "zira balik mana raya haji?" 
aku tetiba macam blur "entah, eh balik sini la kan? sambil pandang muka suami. kenapa mak?" 
mak replied "buat bergedil eh?" 
aku terus sambung "eh mak tak buat laksa johor ke?" dah terbayang-bayang dah selama ni. ahaha. sebab selalunya mak bila raya haji mesti masak laksa johor.
lepas tu mak sambung "siapa nak masak? masak soto je lah" 

okay je. mak masak soto pun sodap. asal mengidam je mak masakkan soto. eh bestnya. wiwiwi.

semalam update status cakap mana nak cari jubah budak lelaki? mil cakap dekat warta ada. so wassap bella jom cari jubah Aaris petang ni. haha. then mak aku kata tak payah pergi warta banyak kereta. pergi dekat belakang pkns tu je ada. aku pun ikutlah. kedai memang jual pakaian haji dan umrah. mula-mula aku tanya akak tu "kak, ada tak size dia (sambil tunjuk Aaris)?" dia jawab "takde" tu je weh. geram aku. bila patah balik aku tengok eh macam ada saiz kecik, then sorang lagi akak layan and bagi saiz kecik. paling kecik ah but still labuh untuk Aaris. takpe, tu maktok boleh settlekan. sebab akak tu baik bila aku tanya tak boleh kurang? terus bagi rm40 dari rm49. okay la kan? balik rumah mak aku kata mahal. haha. kenapa tak mintak kurang lagi. mana ku tahuuu. dekat Mekah berapa riyal je katanya. aloh, tu dekat Mekah. 

aku beria cari jubah sebab depa kata nak pakai jubah di hari raya. babah dah ada jubah, mama pun dah ada beli borong dekat kenanga haritu. kini Aaris pun dah ada. aku bab baju dan raya memang orang paling excited la kan. wiwiwiwi. jangan tak sihat pada hari kejadian sudah. sebab aku kan dah terkena buatan orang. bahaha. doakan saya sihat dan kuat #statement nak kena lempang kali kedua :p

kan aku mengidam nak iponpaiS. mak aku dah sound awal-awal, tak payahhhhhhhh beli henpon baru. simpan duit untuk anak-anak. eh? haha. yelah mak, tapi dengan syarat mak masak sedap-sedap tau. nanti cucu mak muka macam mak lagi. eh? hehe.

baru lepas makan. tak sabar nak balik makan. muahaha.

0 comments:

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio