Thursday, February 25, 2016

.meloya lagi ke?.

Assalamualikum,

pejam celik, pejam celik dah 15 minggu dah my journey pregnancy. Alhamdulillah dah capai fasa sedikit stabil, but still ada bau-bauan yang masih meloyakan tekak. awal-awal dulu memang melepek je atas katil, but bila kau nak tidur kau tak boleh tidur or rehat so sedikit sebanyak memang stressed kot. and tak tau nak makan apa dari awal pagi sampai ke malam. pernah nak dinner sayur je on dinner then ok dah kenyang. so not me. hahah. dulu dr awal kau memang boleh fikir apa next menu yang kau nak makan. tapi this time tengok nasi pun tak lalu tapiiii masakan mak memang tak boleh tolak. selera je makan even tak makan banyak macam selalu. nasib baik mak dekat so tak la hehari berendam air mata stress up nak makan apa? hehe.

and throwback masa pergi Padang haritu sumpah tak lalu makan. masa sampai-sampai pak supir bawa kami makan ikan bakar, that the first and last yang aku lalu makan. hari lain memang ke laut la. dia macam lauk nasi padang yang banyak-banyak pinggan tu tapi ikan sungai then dia bakar. rasa air sungai tu aku takleh blah. makan pizza hut pun tak berapa nak lalu, Aaris lagi la makan ayam Texas dengan nasi kosong. and the worst part bila sampai Tasik Maninjau tak silap, sepanjang perjalanan tu aku muntah. ada la 4-5 kali aku muntah. nasib baik masa tu Aaris tidur sebab dia pun kaki muntah. nasib tak baik lately Ayed memang terover manja dengan aku so dia memang taknak duduk dengan baba, dengan aku pening meloya so macam you know? horror bila fikir balik. balik dari tasik aku naik kereta je terus muntah. then lama sikit Aaris muntah pulak, lepastu aku muntah lagi. hoi menangis sepanjang perjalanan tu sampai hotel nak rehat. kesimpulannya memang tak berapa nak shopping sangat pun sebab tak berapa nak sihat. tapi pak supir rajin melayan posing sana sini nak tangkap gambar so gambar kami berempat sangat banyak (tapi malas nak share masuk belog, haha). plus jalan dekat Padang semua berbukit berbukau pusing pusing so memang tak recommend untuk orang yang mengandung dan mudah muntah macam aku. hahah.

next month insyaAllah ke Bandung pulak. aku sponsor tiket flight je, yang lain baba kasi settle. kalau diizinkan Allah dapat tahu gender apa, boleh shopping untuk baby baru ni, insyaAllah. kali ni pun memula fikir nak check up mana yang senang? kali nak guna panel im sebab last klinik aku dulu im kata lembab. so bila fikir memang plan nak bersalin azzahrah, so check up situ jek la. tak payah dua tiga kali nak buat buku. so dah buat pun first check up tapi doc kata gender tak nampak lagi. iols nebes ok masa check up kot kot kalau dah nampak ke kan? yela, dah dua lelaki mestilah nak girl pulak. plus aku datang dari family yang ramai perempuan so keinginan nak baby girl tu memang tinggi. moga-moga ada rezeki, nanti aku update lagi :p


0 comments:

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio