Thursday, January 23, 2014

.innalillah, syurga tempatmu.

emosi gila bila baca pasal budak 2 tahun mati tu. sedihnya tengok. pagi tadi aku baca teman lelaki ibu kepada budak tu dah kena tangkap. dan ada juga yang kata budak tu mungkin kena rogol.

so aku assume mungkin budak tu kena rogol sampai mati. mak dia sendiri yang beri anak tu pada teman lelaki dia sebab teman lelaki dia yang suruh mak budak tu buat laporan polis yang mengatakan anak dia hilang. polis sahkan laporan itu palsu.

then pagi ni semua duk pakat share pasal teman lelaki kena tangkap. dan tiba-tiba aku baca yang budak tu mati sebab kena rogol dengan 3 orang lelaki sampai tulang pinggul pecah. Ya Allah, takde peri kemanusiaan ke? walaupun tak tahu berita ni sahih ke tidak aku tetap sedih. sampai menangis teresak-esak. sebab aku tengah mengandung, dan aku nak sangat baby girl. Ya Allah, sedihnya T________________________T

memang syurga tempat budak tu tapi aku terbayang-bayang kesakitan yang dia alami sebelum dia meninggal. itu yang buat aku sangat emosi. bagi seorang ibu, sakit melahirkan itulah yang buat dia sayang pada anak dia. apa dah jadi pada mak budak tu ek? macam takde perasaan. anak kau dah takde kot? kau takde perasaan kasih dan sayang pada anak sendiri ke? budak tu tak patut lahir dari rahim kau. kenapa bapak dia semaikan benih dalam rahim kau?

mungkin dunia akan beri balasan pada kalian. aku juga percaya yang Allah juga akan balas setiap kejahatan yang kalian lakukan pada budak tu. mungkin dengan balasan yang tak pernah kalian fikirkan. insyaAllah. itulah pentingnya hidup di dunia berlandasan syariat. Subhanallah.

0 comments:

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio