Thursday, August 23, 2012

.Selamat Hari Raya.

diam tak diam, hari ini sudah lima hari kita menyambut kedatangan bulan syawal. masa berlalu sungguh pantas bukan? aku hari ini sudah mula bekerja. bekerja sewaktu orang lain masih bercuti amat menyeksakan. dalam pada itu, seronok pun ada. sebab? masih sempat berbelog ketika hari bekerja. haha.

gambar raya will upload soon. seronok beraya bersama si kecik kenot itu. melihat ia berbaju melayu serta berkopiah amat menggelikan hati. meragam bila tak sabar-sabar nak susu bila dibaringkan di peha sementara mak kau bersusah payah menyelak baju. tu lah, pakai lagi baju kurung modern kan? nak santek punya pasal. santek ke? eh? :p *terkenang pesanan suami ketika aku komplen stretch mark merata di peha, "takpe lah siapa je nak tengok. abang je yang tengok. asalkan jangan selekeh sudah" tapi tadi aku rasa stretch mark semakin pudar sedikit demi sedikit. mungkin lama-lama jadi bukit? amin!

raya kedua disambut dengan menjenguk anak kawan yang lahir pada 1 ramadhan yang lalu. mendengar dan berkongsi pengalaman amat menyenangkan. happy bila orang sekeliling kita happy bukan? semalam, rakan sekerja aku selamat melahirkan anaknya yang kedua. baby girl. oh sumpah jeles. aku teringin sangat nak anak perempuan. eh? sabar zeera. haha. seorang lagi rakan pejabat sebelah selamat melahirkan anak lelaki. and surprisingly, kedua-dua rakanku ini due datenya sama dan mereka melahirkan anak pada hari yang sama *mungkin tetapi berlainan hospital. hehe. tumpang gembira mendengar kedua-duanya selamat melahirkan. terkenang ketika di bulan syawal yang lalu aku dikejutkan dengan berita gembira bila disahkan mengandung anak yang pertama :') *pengalaman mengandung dan melahirkan adalah pengalaman yang tidak boleh digambarkan dengan kata-kata. teringat ayah berkata pada sang suami, "untung imran dapat tengok macam mana Aaris lahir, ayah dulu tak merasa" oh sedih *lapairmata,sobs*

dan buat mereka yang ditimpa kesedihan di Aidilfitri ini, tabahlah menghadapi dugaanNya. Allah sebenarnya menyayangi umatnya dan Allah tidak akan memberi ujian jika umatnya tidak mampu menghadapi ujian itu. semoga akan ada hikmah di setiap apa yang berlaku.

akhir kata, Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua umat islam di seluruh dunia. *eh macam satu dunia baca belog kau? kau ingat kau fofular ke? haha :p
Maaf Zahir dan Batin :')

0 comments:

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio