Wednesday, February 9, 2011

.lawatan ke Temerloh.

mari kita bercerita tentang cuti-cuti cinta kali ini, cuti sempena tahun baru cina baru-baru ini. baru berkesempatan untuk bercuti-cuti cinta bersama keluarga tersayang. hee. <3

mula-mula plan mahu ke Bukit Tinggi dahulu, tapi plan berubah kerana hotel di Bukit Tinggi fully booked. haih. nasib baik hotel Seri Malaysia Temerloh masih kosong dan berhajat untuk ke sana sambil makan ikan patin masak tempoyak. huhu. dan kebetulan, pak cik aku juga mahu pulang ke kampung halaman isterinya dan mengajak kami singgah ke Felda Jenderak untuk makan tengah hari. memang sedap gila masakannya. masakan kampung la katakan. tapi encik suami malas nak ambil camera di atas memandangkan kami makan di bawah. rumah kampung kan ada atas bawah. antara lauk pauk yang disediakan: sambal tumis udang, sayur kailan ikan masin, ikan kembung kecil goreng, ikan patin masak tempoyak, kacang botol mentah dan tidak lupa sambal tempoyak. fuh, terangkat! memang berselera la kami makan. terima kasih pak anjang & mak anjang sekeluarga. :)

then sesi photogedik pun bermula! mari layan aku ni ha. :p

ini di Genting Sempah. jam 10am, apa yang tinggal untuk sarap? semua dah bawa keluar nasi berlauk. nasib baik ada satu kedai jual roti bakar, 7 set=RM8.40. beli sebuku roti lagi murah! huhu.

sissy! :D

taiko kampung dusun!

ini dia rumahnya. mula-mula kita naik tangga. sikit je pun, then nak makan turun lagi. hehe. turun naik tangga rumah ni. tapi saya suka.

siblings! yang kecik-kecik tu sibuk je. hehe. :p

ha siap ada nama lagi. rumah kau ada? rumah aku tak dok. :p

kat luar pula posing sakan. ini pun baru sikit je ni.

layankan sahaja.

pasangan romantis ini wajib letak. haha. sila muntah sekarang.

bersama kereta kesayangan. saya reti guna je, yang lain encik suami uruskan. heh.

wah, habis comel la tu? ;)

bersambung ke Bukit Tinggi pada ke esokkan harinya.

0 comments:

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio