Sunday, February 13, 2011

.kawan jadi lawan.

dalam dunia ni kalau kita tak sedih, marah, kecewa atau gembira, maka itu bukan dinamakan kehidupan bukan? apa yang ingin aku kongsi atau luahkan disini adalah perkara mengenai kesedihan, kekecewaan dan kemarahan.

kenapa aku rasa begitu?

first thing, apa korang rasa bila ada kawan yang backstabber? sumpah geram gila kuasa sejuta bukan? and aku baru tahu the true color of her. kalau kita benar-benar ikhlas dan jujur nak berkawan, perlu ke kau melaga-lagakan kami? aku pun tak tahu apa yang kau tabur fitnah pada dia. btw, thanks a lot. itu sahaja yang mampu aku ucap, Allah lebih berhak ke atas kau atas apa yang kau buat ini. bukan aku tak tahu kau banyak kali memperbodohkan aku dengan menipu aku. yes, memang aku bodoh sebab mempercayaimu. bukan sedikit kata-kata kesat yang korang panggil aku kan? korang memang mulia di sisi Allah? terima kasih sekali lagi. dulu kau mengemis takde duit untuk bayar sewa rumah, siapa yang kau cari? haih. nasib baik cepat minta balik, kalau tak? jadi macam dia mengemis minta duit pada kami si kaya kot ini but then masih tak reti nak bayar balik? entah ingat entah tidak dia berhutang dengan orang. dia pun bukan orang asing pada kami, mungkin sebab itu kau melaga-lagakan kami. mungkin sebab kalian bersahabat baik bukan? walaupun aku bersaudara dengan si dia, tapi kami ibarat langit dengan bumi. bercakap hanya sepatah dua. aku bukan dari golongan peramah dan manis mulut kepada semua orang seperti kau (tetapi berhati busuk). susah untuk orang faham aku sepertimana suami, keluarga dan kawan yang amat setia di sisi aku selama ini. ini sudah cukup bagai aku. aku tidak perlu ramai kawan jika ini kesudahannya kelak.

pengajaran yang dapat aku belajar kali ini, jangan mudah percaya orang. jangan mudah berhati mulia pada mereka yang tidak berhati mulia kepada kita. dan jangan MENGUMPAT!

last but not least, tak payah la nak suruh encik suami aku nasihatkan aku, kalian jaga diri sendiri sudah. jangan nanti kata-kata itu makan diri sendiri. ingat hukum karma? Allah itu maha adil.

renung-renungkan. dan selamat beramal. pernah ke beramal? lu fikirlah sendiri. haha.

3 comments:

♥ FeRra ♥ said...

" renung-renungkan. dan selamat beramal. pernah ke beramal? lu fikirlah sendiri"... hahahahahha! i like dis word darling. bio mult laser, tp JANGAN HATI HITAM. dahle hitam, BUSUK pulak 2. ku bnci sgt2 die!!! huh! sbr tau syg . we oweyz be by ur side :))

jeBateja said...

macam wa kena lah beb....iyer2 je wa cover dia nya keja....dia senang2 buruk kan wa....lupa dirik....

zeera said...

ferra: tu la kan? sabo je ler~

jebat: huhu. tu la tuh, kawan makan kawan. kes dengki la tuh. tak leh tengok orang lebih dari dia kot.

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio