Friday, December 31, 2010

.azam baru.

semua orang pasti dan mesti ada azam baru setiap tahun. tapi masalahnya, tercapai tak? tepuk dada tanya selera. memandang kan hari ini public holiday yang sebenarnya saya pun berfikir dan terfikir untuk cuti sebenarnya, maka terima kasih Pak Jib kerana bagi kami public holiday hari ini. untuk kali ini sahaja terima kasih. haha. dah tak mahu merepek dengan lebih lanjut. mari lihat apa azam baru saya untuk tahun 2011.

AZAM BARU = 2011:

  1. tak mahu benci-benci orang banyak sangat seperti kau sorang the perfect one hazirah. but for those yang sangat dibenci a.k.a manusia yang bernama enemy, sorry tak dapat nak maafkan kau. and untuk kalian yang rasa saya ni sombong, bongkak dsb, saya tak lah teruk sangat sebenarnya. saya ni baik sikit la. haha. saya akan layan orang dengan baik, jika orang layan saya dengan baik. :')
  2. kalau tadi tak mahu benci orang, ini pasal diri sendiri pula. semoga akan menjadi orang yang lebih sabar dan perbanyakkan muhasabah diri sendiri. semoga saya lebih sabar dengan orang-orang yang selalu mencabar kesabaran saya. insyaAllah.
  3. semoga menjadi isteri yang solehah dan disayangi suami senantiasa. ;')
  4. nak simpan duit, i mean banyak sikit from this year. sebab rasa dah banyak sangat dah buang duit kat baju's and handbags, and slippers, and eh banyaknya and? haha. memang banyak kot. but semua ni keperluan kan? teehee. kalau this year (masih in 2010 kan) seringgit sehari, but for 2011 mesti lebih dan masuk ke tabung haji terus supaya tak boleh bawa keluar sebab buku masih nama emak. apakah? kau dah kawin kot? biar ah. heh. furthermore, next year insyaAllah dah ada rumah sendiri so we need more monthly expenses kan? amin.
  5. bila dah banyak expenses sambil jangan lupa untuk menyimpan, maka saya juga bercita-cita untuk earn more money. melalui menjahit maybe? insyaAllah. terima kasih mak (in law) sebab beri zeera peluang untuk belajar kemahiran. akan dimanfaatkan sepenuhnya. amin. p/s: saya juga berniaga tudung, secara kecil-kecilan je. alhamdulillah. hehe.
cukup lima (5) kot? amin. azam anda pula? :)

1 comments:

MyeAqma said...

mai takde azam pun. sebab macam azam2 lepas rase macam tak tercapai lagi je.. heheh..
ada lah a few tapi just untuk diri sendiri je.
semoga azam zeera tercapai!
ouh mai pun nak simpan duit gak untuk kahwin ni.. doakan eyh!
ouh mai ada jual kain pasang gak. :) kecil-kecilan gak.
banyaknye ouh?? ok dah.

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio